دوشنبه ۴ مهر ۱۳۹۰ - ۰۶:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه بین‌المللی هنر معاصر مونیخ که با حضور 70 گالری از سراسر جهان از 20 تا 23 اکتبر (28 مهرماه تا اول آبان) برپا می‌شود، پذیرای سه هنرمند ایرانی‌خواهد بود.

به گزارش ایلنا، این نمایشگاه که همزمان روی فروش و نمایش آثار هنری معاصر (Contem porary) تمرکز دارد، امسال آثار شهریار احمدی، سمیرا هدایی و صادق تیرافکن را درکنار شمار زیادی از هنرمندان نوظهور و پیشروی خاورمیانه ارائه خواهد کرد.

در نمایشگاه هنر معاصر مونیخ قرار است طیف وسیعی از سبک‌ها و رویکردهای هنری از سراسر جهان درمعرض نمایش قرار گیرد.

ویژگی این دوره نمایشگاه مونیخ آن است که درکنار حضور گالری‌های مطرح جهان؛ یک فضای جداگانه نمایشگاهی هم برای عرضه و نمایش آثار هنرمندان درنظر گرفته شده است.

آثار هنرمندان ایرانی و عرب حاضر در این نمایشگاه ازسوی گالری سوئیس (AB) ارائه شده است.

این گالری درکنار سه هنرمند ایرانی آثار حلیم الکریم و محمد ابوالنجا از هنرمندان مطرح عرب را نیز به نمایش خواهد گذاشت.

ازجمله گالری‌های مهم حاضر در این نمایشگاه می‌توان به گالری نون از استانبول، گالری KK از آلمان، گالری آرتوبلر از لیسبون پرتغال و گالری"هاسر" از اسپانیا اشاره کرد.

نمایشگاه مونیخ از آن جهت اهمیت دارد که صرفا تمرکز خود را روی بازار نوظهور جهان و بخصوص شاخه هنر معاصر قرار داده است.

این شاخه از هنر درحال حاضر طرفداران بسیاری دارد. هنرمندانی هم که از ایران انتخاب شده‌اند از هنرمندان جوان و نوظهور ایرانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه بین‌المللی به نمایش گذاشته و به فروش می‌رود.

صادق تیرافکن از میان این سه هنرمند در دنیا بیشتر مطرح است. او عکاسی فعال و پرتلاش است که تمرکز خود را بیشتر روی نمایش آثارش در کشورهای دنیا گذاشته است.

نمایشگاه بین‌المللی هنر معاصر مونیخ در دومین دوره برگزاری نمایش و فروش آثار هنری خود که از آثار هنرمندان ایرانی و شماری از هنرمندان مطرح جهانی به پا کرده است، نمایشگاهی ویژه برای کلاس فوم براش در گالری فرانسیس هایس برپا خواهد کرد.

 

کد خبر 146648

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز